Sippy

  • 600.000 euro voor de telefooncentrales van de toekomst

    Een slordige 150 jaar nadat Alexander Bell de telefoon uitvond, is hij nog altijd een onmisbaar communicatiemiddel voor ondernemingen. Maar de klassieke telefooncentrale heeft zijn beste tijd gehad. Sippy brengt die naar de cloud. Zo kunnen bedrijven van eender waar ter wereld en vanop eender welk device bellen en gebeld worden, met hetzelfde nummer.

     

  • uitdaging

    Zowat de helft van de Belgische bedrijven gebruikt nog altijd een traditioneel telefoonsysteem. Nu de coronacrisis een turbo heeft gezet op thuiswerk en hybride werk is zo’n telefooncentrale die aan één locatie gebonden is een blok aan hun been. Met de telefooncentrales in de cloud, die verdeeld worden via een partnerprogramma, lost Sippy dat probleem op. Om het momentum te grijpen, wil de Limburgse onderneming investeren, zowel in sales en marketing als in technologische innovatie.

  • aanpak

    Het fundingtraject startte met een kapitaalsverhoging. Sippy keek vooral naar business angels met ervaring en expertise. Ze vonden in hun eigen netwerk twee ervaren rotten die geloven in de technologie van Sippy en wilden investeren in het bedrijf. Ze brachten elk 100.000 euro in.

    De kapitaalsverhoging was de eerste bouwsteen van een succesvolle stapelfinanciering. Met de investering van 200.000 op zak kon Sippy ook de bank en PMV overtuigen om een lening toe te kennen. Belfius (Regio Kempen-Oost) zegde een krediet van 250.000 euro toe, PMV leende 150.000 euro.

    Zo haalde Sippy in totaal niet alleen 600.000 euro op, maar haalde de onderneming ook extra ervaring en een waardevol klankbord voor de jonge ploeg aan boord.

  • resultaat

    Dankzij de investering van 600.000 euro kan Sippy op twee domeinen een versnelling hoger schakelen. De onderneming kan extra sales- en marketingmensen aantrekken om actief de markt op te gaan met de cloudtelefooncentrales. Tegelijkertijd blijft de innovatie op volle toeren draaien. De developers kunnen nieuwe features toevoegen aan de bestaande technologie en wanneer klanten bijkomende vragen stellen, heeft Sippy de ruimte om die opportuniteiten ook te grijpen.

"Ons oudste teamlid is 29 jaar. We zochten niet alleen funding om te groeien, we zochten ook ervaring en expertise. Het was de eerste keer dat we geld ophaalden, The Harbour wist welke cijfers en welke argumenten business angels en banken overtuigen. Ze hebben de perfecte investeerders pitch voor ons in elkaar gestoken."

Benoit Biesmans, CEO van Sippy

Andere cases

Alle cases