Hoe Nomadesk zich klaarmaakte voor een succesvolle doorstart

Soms heeft een bedrijf een frisse start nodig om echt te kunnen groeien. Dat was het geval voor Nomadesk, een bedrijf dat veilige oplossingen biedt voor het delen en opslaan van bestanden. Peter Geldhof richtte in 2004 samen met zijn partners Nomadesk op. In 2017 verkochten ze het bedrijf aan Unifiedpost, een groot technologiebedrijf.

Toen Peter in 2023 de kans kreeg om Nomadesk terug te kopen, aarzelde hij geen moment. De technologie van Nomadesk was uitermate geschikt om de groeiende private cloudmarkt te bedienen. Zo stond Peter meteen voor een nieuwe uitdaging: investeerders overtuigen van het grote marktpotentieel.

De uitdaging

Peter was overtuigd van de waarde van zijn product en stapte vol vertrouwen in de pitchfase. Maar al snel werd duidelijk dat een investeerder overtuigen iets heel anders is dan een klant binnenhalen. Waar klanten vooral overtuigd willen worden door functionaliteiten en voordelen, willen investeerders inzicht in het financieel potentieel, groeiscenario’s en risico’s. Onze eerste feedbacksessies waren dan ook een eye-opener.

De aanpak

Om de kans op succes te vergroten, doorliep Peter een intensief traject. We werkten samen aan de pitch, scherpten het verhaal aan en pasten het financieel plan aan om beter aan te sluiten bij wat investeerders willen zien. In enkele workshops finetuneden we de kernboodschap en brachten we structuur in de financiële prognoses.

Het resultaat

400.000 euro om de markt te veroveren.

Met een ijzersterk plan op zak ging Peter opnieuw de boer op. En met succes. Zijn eigen netwerk speelde een belangrijke rol in de kapitaalverhoging, en dankzij een heldere presentatie konden we extra financiering aantrekken. Het resultaat? Een totale kapitaalinjectie van €400.000, met co-financiering van PMV.

Met deze nieuwe middelen heeft Nomadesk nu de wind in de zeilen om zijn product op een versneld tempo naar de markt te brengen. Een sterk voorbeeld van hoe de juiste begeleiding en een strategische aanpak het verschil kunnen maken in het aantrekken van investeringen. 

“Dankzij de begeleiding van The Harbour groeide onze pitch uit tot een helder en sterk verhaal. Ze hielpen ons investeerders aantrekken en gaven onze doorstart een stevige boost.”

Peter Geldhof
CEO Nomadesk

Word jij de volgende successcase?