450k om het merk Pomton verder uit te bouwen in de drinks-market
Uitdaging:
Nathan Rosenberg is intussen geen starter meer. In vier jaar tijd is het innovatieve en frisse mixdrankje op basis van tonic en pompelmoessap getransformeerd van een oude horeca bekende naar een volwaardig product en een sterk merk. Pomton heeft flink wat potentieel, maar botst op heel wat uitdagingen. De recente politieke actualiteit en de invoer van statiegeld op blikjes, de toename van de suikerprijs of de online marketing die steeds belangrijker wordt, er is bijkomend kapitaal nodig om te kunnen anticiperen op de uitdagingen voor de toekomst. In die fase van zijn onderneming mist de founder ook een sparringpartner, een klankbord en eerlijke feedback op de vraag: ‘Ben ik wel goed bezig?’
Aanpak:
Samen bereiden we een onderbouwd dossier voor, zowel financieel als strategisch. We maken een realistische analyse van de concrete uitdagingen en de financieringsnood. Ook de pitch wordt gefinetuned, zodat de founder stevig in zijn schoenen staat.
Al vrij snel laat The Harbour de onderneming het pad kruisen met BAN Flanders. Van contacten inplannen tot mails beantwoorden en dossiers opsturen, The Harbour begeleidt en volgt ook de gesprekken nauwgezet op. De onderhandelingen leiden tot een overeenkomst met een business angel die 50k kapitaal inbrengt. Een reeds aanwezige angel legt eenzelfde som op tafel en via de bank wordt nog eens 200k opgehaald. Voldoende vers kapitaal dus, maar vooral de ervaring en het netwerk van de angels zijn een grote toegevoegde waarde.
Resultaat:
De jonge onderneming is klaar om een aantal belangrijke strategische keuzes te maken. Een eerste grote marketingcampagne wordt gelanceerd en er is budget om ervaren salesmensen aan te werven. Elke consument van Pomton blijft fan en dat is een stevige basis om op verder te bouwen. Over elke stap wordt businessgewijs goed nagedacht en de focus ligt nu volledig op de toekomst. Cheers to that!