Pharma More

Bankkrediet van 200.000 euro voor innovatieve apothekersmerken

“Als ondernemer wil ik vooral de vrijheid hebben om te ondernemen. Dankzij The Harbour behield ik die vrijheid en had ik de zekerheid dat er een mooi uitgewerkt plan zou volgen. Ook werd ik goed ondersteund tijdens de onderhandelingen en haalde het team het onderste uit de kan voor mij.”

Pharma More ontwikkelt producten en merken voor apothekers, maar richt zich sinds kort ook rechtstreeks tot de consument. De focus ligt er op cosmetica en biocide. Oprichter Dries Van de Walle komt uit een familie van apothekers en kent de markt dus als zijn broekzak. Ondertussen heeft Dries voor een tweede keer aangeklopt bij The Harbour: “Ik heb zelfs geen andere partijen bekeken.”

De uitdaging

Dries wilde niet enkel twee nieuwe merken in de markt zetten, maar ook een rebranding van Pharma More doorvoeren. Daarnaast wil hij ook naar het buitenland trekken en meer inzetten op direct to consumer-verkoop. Om dat snel genoeg te kunnen doen, zocht de oprichter naar externe financiering. 


“Mijn expertise zit in marketing, sales en op producttechnisch vlak. In cijfers heb ik wel een gezonde interesse, maar ik had er de kennis, tijd en juiste mensen niet voor.”
Dries Van de Walle - oprichter Pharma More

De aanpak

Samen met Dries bereiden we zijn dossier financieel en strategisch voor. Hij had een aantal uitdagingen, waarbij het voorfinancieren van de nieuwe merken en rebranding centraal belangrijke pijlers waren. Er werd gekozen voor bankfinanciering, dus gingen we samen langs bij verschillende banken. We klopten ook aan bij PMV voor een waarborg, zodat het risico voor de bank lager werd.


We onderhandelden met de banken en vergeleken elk voorstel met elkaar. Tegelijk hielden we ook rekening of er een klik was met Dries. 

Het resultaat

Uiteindelijk tekenden we bij een van de banken voor een investeringskrediet van 200.000 euro, waarbij PMV waarborg stond voor een deel van het krediet. 


“Het mooie van deze case is dat Dries al een sterk groeitraject afgelegd heeft, dat volledig aan hemzelf te danken is. Hij heeft de juiste positionering gekozen binnen de apotheek met zijn merken. Er is nog veel groeipotentieel. Ik vind het fantastisch dat we hem nu voor een tweede keer mogen begeleiden.”
Marijke Van de Sompele & Jens Seys - The Harbour


Teamleden op dit dossier

No items found.

Komt jouw succesverhaal hier binnenkort ook?

Gratis intake

Zin om je case eens te bespreken?

We nemen graag snelheid. Plan meteen een call in met een financieringsexpert.

Boek een gratis intake
Volledig vrijblijvend en amper een halfuurtje van je tijd.